Halefoğlu Öğretmenler Forumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI)

4 posters

Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI)

Mesaj  Admin Salı Mart 17, 2009 2:18 am

Anasınıflarında olması gereken fiziksel özellikler - (sunu)

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Burhaniye_anaokulu-9

Anasınıflarında olması gereken fiziksel özellikler hakkındaki sunuyu burdan indirin.
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 97
Kayıt tarihi : 21/02/09

http://halefoglu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty Okul Öncesı Eğitimin Temel İlkeleri

Mesaj  Admin Salı Mart 17, 2009 2:19 am

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) 266

OKUL ONCESi EGİTİMİN TEMEL ILKELERI
1. Her Cocuk Bir Bireydir:
> Her çocuk bir diğerinden farklıdir Her birinin kendi ogrenme ve buyüme hizi vardir.
> çocuk olaylara yaklasımında kendi ozel kaliplarına sahiptir ve kendine ozgu bir kapasitesi vardır.
> Kalitim ve aile ortammin farkliliklan yuzünden çocuk bazen bulundugu duruma uymakta zorlanabilir. Bunun için de egitimin çocugun ihtiyaçlarına uygun, ondaki farliliklara saygili bir rehberlik olmasi gereklidir.
2. Okul Oncesi Dönem Hayatin Temelidir:
> Dogum oncesi aylar ve bunlan izleyen dogum sonrasi 0-6 yasİar insan hayatının temelidir.
> Ogrenmelerimizin onemli bir bolumü bu donemde gerçeklesİr.
> Eger erken donemde gerekli ortam ve firsatlar yaratilarak gelişimin tüm yuzleri desteklenemezse yaşamm diger donemlerinde eksikliklerin giderilmesi oldukga güç, hatta imkansizdir.
> Bu donemde çocuga saglanacak yaşantilann turu ve kalitesi yetiskinin ona verebilecegi imkanlann zenginliğine baglıdir.
3. Gelişmede Ozel Alici Donemler Vardir:
> Uzmanlar, insan gelişiminin belirli dönemlerde, ozel alici donemlerin var oldugunu, kaliteli bir egitim için bunların bilinmesi gerektiğini vurgulamaktadırlar.
> çocugun yetenek ve ihtiyaçlanna uygun destegin saglanmasi için onu yakindan tanımak gerekir.
> Egitim ve ogretim; çocuğun. gelişim donemleri ozellikleri, dikkate almarak yapilmalidir.
> Ogrenmesi gerekenleri zamaninda ve uygun koşullarda ögrenemeyenlerin bir sonraki doneme bazi eksikliklerle girecekleri goz onunde bulundurulmahdir.
4. Egitim Cocugun ihtiyaçlarına Duyarlı Olmalidır:
Okul oncesi donemde egitim için oncelikleri çocugun ihtiyaçları belirler.
Yaşamm ilk aylannda en onemli olan bedensel ihtiyaçlar; beslenme, temizlik ve uykudur. Bunların aninda ve geregi gibi karşılanmasi son derece onemlidir. Burada çocugun ihtiyaçlarını karsılarken yetişkinin çocugu bagimsiz bir birey olarak tanıması, anlamasi ve ona saygi duymasi gerekir.
çocuga ogretmek istediklerimiz degil ama onun ögrenmek için ihtiyaç duydukları egitimin odak noktasını oluşturmalidir.
Evde ve okuIda çocugun ihtiyaçlarına cevap vermeyen bir egitim anlayisİ ve program içeriği yarar yerine zarar verir. Bu bakimdan okul oncesi çocuklar için hazirlanan programların onceden belirlenmis, degişmez şekilde degil, her çocugun ihtiyaçlanna uydurulabilecek şekilde esnek olarak hazirlanmis. olmasi gereklidir.
5. Gelişimin Bütün Yonleri Birbirleri ile iliskilidir.
Bu Nedenle Egitim Cocugun Bütunlugunü Gozetmelidir:

> Okul oncesi donemde gelisİmin her yüzu" birbiri ile ilişkilidir ve birbirini etkiler.
> Bu donemin tüm gelisİm yuzlerinin dengeli bir şekilde geliştirilmeye çalışılması onemlidir.
Bu dönem için ev veya okulda hazirlanan egitim programları da, çocuk gelisİminin bu çok yonlu, birbiri ile ilişkili ozelliğinden yola çikarak; estetik, yaratici, olumlu sosyal ilişkileri içeren, dil ve kavram gelisİmini bilim ve teknoloİiyi kullanarak da destekleyen ahlak ve manevi kavram ve degerleri kazanabilecegi çesİtli etkinliklere de yer verilmelidir.
...
...
...
DEVAMI ALTTAKİ LİNKTE (üye olup cevap yazın ve linkleri görün)

Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 97
Kayıt tarihi : 21/02/09

http://halefoglu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty İKİ DİLLİ VE ÇOK KÜLTÜRLÜ ORTAMLARDA YETİŞEN ÇOCUKLAR İÇİN ANADİLİNİN GEREKLİLİĞİ

Mesaj  Admin Salı Mart 17, 2009 2:20 am

Bütün çocukların ilk öğrendiği dil anadilleridir. Çocuklar dili çevrelerindeki insanları model olarak öğrendikleri için, ilk öğrendikleri dilde içinde doğup büyüdüğü ailesinin dili olan anadilleridir. Dolayısı ile çocuklar, ilk konuşmalarını içinde doğup büyüdükleri aile ortamında öğrenmektedirler (Özdemir,1988:90; Sağlam,1992:26; Piyade, 1990:9). Dünyadaki bütün çocukların konuştuğu dil farklı olsa da, hepsinin dil öğrenme süreçleri evrenseldir. Çocuklarda dil öğrenme doğuştan vardır ancak, her çocuk kendi çevresinde konuşulan dili, aile ortamındaki yaşantıları yoluyla doğal olarak öğrenmektedir (Yazıcı,1999:7 -8 ). Çocuklar dünyaya geldiğinde onların en yakınındaki kişi annesidir ve ilk kez annesinin konuştuğu dilin sembolleri ile karşılaşır. Özellikle erken çocukluk döneminde çocuklar dili model alarak öğrendiği için anne-babanın çocukla arasındaki olumlu etkileşim onların dil öğrenme hızlarını arttırmaktadır. (Clark, 2002:181). Başlangıçta anne - babadan ve yakın akrabalardan öğrenilen anadili, zamanla çevresinde iletişim içinde olduğu kişilerden öğrenilmektedir. Böylece çocuklar kendi kültürüne ait ilk birikimlerini elde etmeye başlamaktadır.
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Screen0lk75

Erken çocukluk döneminde, çocukların gelişmesinde, kişiliklerinin oluşmasında bilgi ve becerilerinin atmasında, içinde yaşadıkları topluma daha kolay uyum sağlamasında anadili önemli bir araçtır.
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Cocuk

Çocuklar ilk toplumsal kurallarını, kültürel ve toplumsal değerlerini dil aracılığı ile kazanmaktadırlar (Piyade,1990:11). Anadil, çocukların toplumsal yaşantısının ve davranışlarının şekillenmesinde, aile ve aile çevresiyle ilgili kültürel değerlerini kazanılmasında da önemlidir (Aytemiz, 2000:87). Çünkü, çocukların kendilerini ifade edebilmelerinde, sosyal kültürel değerlerini kazanabilmelerinde, sosyal iletişim ihtiyaçlarını giderebilmelerinde dile ihtiyaçları vardır (Mussen ve diğerleri,1990:249). Kültürel değerler kuşaktan kuşağa dil aracılığı ile aktarılmaktadır. Bu aktarım ancak sosyal bir etkileşin ortamında gerçekleşebilir. Sosyal etkileşim ortamının oluşması ve kültürel değerlerin aktarılması dil ile gerçekleşebilir. Çocuklar, içinde doğduğu kültürel uyarıcılarla sürekli etkileşim halindedir. Örneğin; her ailenin kendi kültürel birikimlerine ve değer yargılarına göre belirlediği kuralları, alışkanlıkları vardır. Bunlar evin kuralları, yemek alışkanlıkları , giyim kuşam alışkanlıkları olabilir. Çocuklar, aile ortamındaki bu sosyal etkileşimlerle kendi toplumsal değerlerini öğrenecektir ve o ailenin dolayısı ile de toplumun bir üyesi olduğunu hissedecektir. Böylece çocuklar ailede ilk sosyalleşme sürecini gerçekleştirecektir. Çocuğun diğer toplumsal çevresinde öğreneceği her şey bu temelin üzerine kurulacaktır ve gelişecektir.
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Cocuk-isci

Erken çocukluk dönemindeki sosyalleşme, çocuğun kişilik ve benlik gelişimi acısından son derece önemlidir. Çünkü ilk çocukluk döneminde çocukla kurulan sağlıklı etkileşim, onun sağlıklı bir benlik kazanmasının temelini oluşturacaktır. Sağlıklı bir kişilik ve benlik geliştiren çocuklar yaşadığı topluma uyum sağlamada zorluk yaşamayacaktır. Eğer, çocuklar kendi kültürel değerlerini takdir eden bir değer yargısı ve bakış acısı geliştirirse benlik saygısı zedelenmeyecektir (Whriter ve Acar,1998). Sağlıklı bir kişilik ve benlik geliştirmede de anadili önemli bir etken olmaktadır.
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Cocuk_anne

İki dilli ve çok kültürlü ortamda yetişen çocuklar için benlik saygısının gelişimi son derece önemlidir. Çünkü kendi kültürel benliğini kazanan bireyler, yaşadıkları toplumun değerlerine de saygı duyarlar ve yaşadıkları toplumun değerleri ile uyum içinde yaşarlar. Sağlıklı gelişmiş bir kültürel benlik, farklı kültürel değerlere sahip olan ortamlara uyum sağlamayı kolaylaştırır. Eğer çocuklarda sağlıklı bir kültürel benlik yerleşmezse, kendilerine güvenleri azalır, kendi kültürel değerlerini kaybedeceği korkusuna kapılırlar ve kendi bazı değerlerine sıkı sıkıya sarılarak, yaşadıkları toplumdan uzaklaşıp içlerine kapanabilirler. İki kültür arasında cinsiyet rolleri, disiplin anlayışı, kendine güven gibi değerlerin farklılığı aile ve okulda verilen değerlerin çatışmasına yol açabilir (Bott ve diğerleri 1990:37-42). İki kültür arasında bir bütünlük içinde olmayan çocuklarda kişilik ve uyum sorunları yaşanabilir. Bu durum, çok kültürlü ortamda yetişen çocukların diğer kültürlerden gelen çocuklarla iletişim kurmalarına engel teşkil edebilir ve problemli çocuk sayısının artmasına neden olabilir.
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) 2cocuk

Küçük yaşlarda bile çift dilli ve çift kültürlü çocuklar, ikinci dilden başka bir dille konuşmanın onları yaşadıkları toplumdaki bireylerden ayıran bir yönlerinin olduğunun farkına varırlar. Yalnızca aile içerisinde ve kendilerini güvende hissettikleri ortamda anadili ile konuşmayı tercih ederler. Ancak, çocukların sosyal çevresini oluşturan bireyler, televizyon, işyerleri ve anne babalarının çalışma ortamındaki bireylerin hepsi ikinci dille konuşmaktadır. Bu tür bir ortamda yaşayan çocuklar, kendi anadillerinin tercih edilmediği kanısına varırlar. Okul çevresinde ise, eğitimciler çocuklara, okulda başarılı olmak için ikinci dili yani eğitim dilini öğrenmek zorunda oldukları düşüncesini kabul ettirmeye çalışırlar (Saracho, 1983:99). Ancak yapılan bütün çalışmalar göstermektedir ki, iki dilli çocukların sağlıklı bir benlik gelişimi için yalnızca tek bir dili değil, her iki dili de çok iyi geliştirmeleri gerekmektedir. Bu nedenle çocuğun yaşadığı toplumda olumlu bir benlik kazanması, iki kültür arasında olumlu bir geçiş yapabilmesi ve kendi kökeni ile ruhsal sorunlar yaşamaması için iyi bir eğitim dilinin yanında iyi bir anadili eğitimine ihtiyaç duyulmaktadır.
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Screen0814

Gelişimsel olarak iki dilli çocuklarla tek dilli çocuklar arasında özellikle dil gelişimi ve sosyal gelişim acısından bazı farklılıklar vardır. Tek dilli çocuklar anadilinde kelime hazinesi, cümle kurma, dili doğru olarak kullanma, kavram geliştirme, dili soyut düşünme aracı olarak kullanma, düşündüklerini anadilinde ifade edebilme ve anadilinde anlatılanları anlama gibi açılardan iki dilli çocuklara göre daha başarılır. Çünkü bu süreçlerini tek dilli bir ortamda tamamlama şansına sahiptirler. İki dilli çocuklar ise bu süreçleri yalnızca aile ortamlarında kazanma şansına sahiptir. Çünkü toplumsal yaşamlarında ikinci dille iletişime geçmek durumundadırlar. İki dilli çocuklar, bu süreçleri anadilinde tam olarak kazanmadan ikinci dil edinimine geçildiği için her iki dilde de yarım dillilik meydana gelebilmektedir.
Erken çocukluk döneminde her iki dilin de en iyi şekilde nasıl kazandırılacağı tartışılmaktadır.
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Sos_hiz_cocuk

İki dilli ortam yer alan göçmen çocuklarında iki dilliliğin gelişimi ile ilgili yapılan çalışmalarda iki dilliliğin gelişiminde üç aşama olduğu belirtilmektedir. Bu aşamalar,

1.Aşama, (En alt aşamadır) Hem anadili hem de ikinci dil tam olarak bilinmemektedir. Bu durumda çocuk her iki dilde yarım dillidir. Her iki dildeki yetersizlik, çocuklarda, hem düşünme yeteneğinin hem de zeka gelişiminin olumsuz etkilenmektedir.

2. Aşama, (Orta aşamadır). Her iki dil iyi bilinmektedir, ancak dillerden birinin anadili gibi iyi bilinmesi çocuğun düşünme yeteneğini ve zekasının gelişimini olumsuz yönde etkilememektedir.

3. Aşama, (En üst aşamadır). Her iki dil de anadili gibi çok iyi bilinmektedir.Bu durumda çocuğun hem düşünme hem de zeka yeteneklerinin arttırmaktadır (İleri,2000).
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Tenderheartgirlbypinkshsn1

İki dilli ve iki kültürlü ortamda yetişen çocuklarla yapılan araştırmalara göre, bu çocukların her iki dili de yalnızca okulda öğretildiği takdirde 12 yaşına kadar sürmektedir. (İleri,2000). Ancak erken çocukluk döneminde her iki dilin kazanımı da informal olarak gerçekleşmektedir (Baker,1995). İki dilli ortamda yer alan çocuklar okula başladığı zaman, eğitim dili olan ikinci dil desteklenme imkanı bulurken, ilk dil yalnızca ev ortamında desteklenme imkanı bulmaktadır. Eğer ilk dil tam olarak kazanılmazsa bu durum, çocukların anadili gerilemekte ve akademik başarılarını olumsuz yönde etkilenmektedir (Cummins,2001:3; İleri,2000:30). İki dilli ortamda yer alan çocuklar, okula başladığı zaman özellikle erken çocukluk döneminde ilk dille eğitim imkanlarına sahip olmadığı için anadilini öğretme sorumluluğu doğal olarak anne babalara düşmektedir.

Çocuklara dili öğretmek için zengin ve uyarıcı çevre koşullarının düzenlenmesi ve çocuklara dil becerilerini kullanabileceği fırsatların sağlanması gerekmektedir. Ancak bu çevrenin hazırlanması da dil becerilerinin geliştirilmesi için tek başına yeterli değildir.
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Aglama_cocuk

İki dilli eğitim programlarında görev olacak olan eğitimcilerin hem anadillerini hem de görevlendirildikleri ülkenin dilini çok iyi kullanabilen eğitimciler tarafından yapılması sağlanmalıdır.
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 97
Kayıt tarihi : 21/02/09

http://halefoglu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty ANASINIFI Yıllık ve Günlük Planları

Mesaj  Admin Salı Mart 17, 2009 2:21 am

(üye olup cevap yazın ve linkleri görün)

Gülücük Eğitim Seti Günlük Planlar
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Gulucuk1



Minik Yıldızlar Eğitim Seti Günlük Planlar
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Miniky%C4%B1l1


Sevimli Çocuklar Eğitim Seti Yıllık Planlar
I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Oo_sevimlicocuklar_alistirmalar1
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 97
Kayıt tarihi : 21/02/09

http://halefoglu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty Okul Öncesi Eğitim Programı ve Öğretmen Klavuzları

Mesaj  Admin Salı Mart 17, 2009 2:22 am

Yeni eğitim-öğretim yılında öğrencileri ve öğretmenleri birçok yenilik bekliyor.

Okul öncesi eğitimde, MEB'e bağlı 614 bağımsız anaokulu, ilköğretim okulları bünyesinde de 14 bin 583 anasınıfı bulunuyor. MEB'e bağlı oku löncesi eğitim kurumlarından yaklaşık 400 bin çocuk yararlanıyor. Okul öncesi eğitim kurumlarında 23 bin kadrolu öğretmen, 12 bin de usta öğretici görev yapıyor.

2005-2006 eğitim-öğretim yılında 183 bağımsız anaokulunun inşaatının tamamlanması planlanıyor.

Türkiye genelinde okul öncesinde okullaşma oranı yüzde 17 iken, MEB, kısa zamanda bu rakamın yüzde 25'e çıkarılmasını hedefliyor. Şu anda Kırklareli, Tekirdağ, Çanakkale, Yalova, Uşak, Denizli, Burdur, Muğla, Eskişehir, Bolu, Nevşehir, Tunceli, Siirt, Artvin, Ardahan, Iğdır, Amasya, Nevşehir, Sinop, Bartın, Zonguldak, Karabük ve Kastamonu'da yüzde 25 hedefi yakalanmış durumda.

Okul öncesi eğitimde okullaşma oranını yükseltmek amacıyla bazı önlemler alınıyor. Bu kapsamda, yoksul çocuklara süt, meyve suyu, kek, poğaça gibi gıda maddelerinden oluşan "beslenme" verilmeye başlanacak.

Halen İstanbul, Bursa, Denizli, Malatya, Gümüşhane ve Konya'da uygulanan "Mobil anaokulu" sisteminin, bu eğitim-öğretim yılında Balıkesir, Adana ve Gaziantep'te de yürürlüğe girmesi için yürütülen çalışmalar tamamlanmak üzere.

İlköğretim okulları bünyesindeki anasınıflarında ikili eğitime geçilecek. Anaokullarında ise çalışan anneler de düşünülerek hem ikili hem de tekli eğitim devam edecek.

Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak amacıyla Okul-Veli-Çocuk Projesi uygulamaya konulacak. Bu kapsamda hem çocuklar, hem de velileri eğitim alacak.

Bu arada, okul öncesi eğitim müfredatının yenilenmesi hazırlıklarına da başlandı. Bu amaçla oluşturulan komisyon, okul öncesi eğitim müfredatını yenilenen ilköğretim müfredatıyla uyumlu hale getirmek amacıyla çalışıyor.


Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 10.08.2006 Tarih ve 336 Sayılı Kurul Kararı ile Kabul Edilen Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar İçin) Aşağıda Yayınlanmıştır...

SUNUŞ (Genel Müdürün Yeni Program Hakkındaki Sunuş Metni)

1- Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar İçin)

2- Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar İçin)Öğretmen Kılavuz Kitabı -1

3- Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar İçin) Öğretmen Kılavuz Kitabı -2- (Etkinlikler)
Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 97
Kayıt tarihi : 21/02/09

http://halefoglu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty 3-5 Yaş Yıllık Plan 2008-2009

Mesaj  Admin Salı Mart 17, 2009 2:22 am


örnek resim

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Screen000r

ALTTAKİ LİNKTEN İNDİRİN
(üye olup cevap yazın ve linkleri görün)



Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 97
Kayıt tarihi : 21/02/09

http://halefoglu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty Önde Çocuk Setinin Yıllık ve Günlük Planları (5-6 yaş)

Mesaj  Admin Salı Mart 17, 2009 2:23 am

örnek dosya içeriği

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Screen03


ALTTAKİ LİNKTEN İNDİRİN
(üye olup cevap yazın ve linkleri görün)



Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 97
Kayıt tarihi : 21/02/09

http://halefoglu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty 48-60 aylık çocuklar için yıllık ve günlük planlar 2008-2009

Mesaj  Admin Salı Mart 17, 2009 2:24 am

dosya içerik resmi

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Screen02k


ALTTAKİ LİNKTEN İNDİRİN
(üye olup cevap yazın ve linkleri görün)



Admin
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 97
Kayıt tarihi : 21/02/09

http://halefoglu.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty Geri: I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI)

Mesaj  asi77 Ptsi Eyl. 06, 2010 10:16 am

Teşekkürler. 2010-2011 olsaydı daha iyi olurdu.

asi77

Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 06/09/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty Geri: I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI)

Mesaj  asi77 Ptsi Eyl. 06, 2010 10:17 am

cevapta yazdık ama link ölmüşşşş

asi77

Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 06/09/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty niye açamıyorum

Mesaj  ikranaz Çarş. Eyl. 08, 2010 11:27 pm

Admin demiş ki:
örnek dosya içeriği

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Screen03


ALTTAKİ LİNKTEN İNDİRİN
(üye olup cevap yazın ve linkleri görün)




ikranaz

Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 08/09/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI) Empty Geri: I.KADEME GENEL DÖKÜMANLAR - OKUL ÖNCESİ (ANASINIFI)

Mesaj  zhra700 C.tesi Nis. 06, 2013 12:35 pm

teşekkürler...

zhra700

Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 06/04/13

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz