Öğretmenlerin en büyük sorunu
1 sayfadaki 1 sayfası
Öğretmenlerin en büyük sorunu
Öğretmenlerin en büyük sorunu disiplinsiz öğrenciler ve teşvik edilmeme
OECD’nin 23 üye ülkede yaptığı bir araştırmaya göre öğretmenlerin en çok şikâyet ettikleri konuların başında teşvik
edilmemek ve disiplinsiz öğrenciler geliyor. Daha iyi performans gösteren eğitimcilerin mükâfatlandırılmamasının
motivasyonlarını azalttığını düşünen öğretmenler, disiplinsiz öğrencilerin de işlerini zorlaştırdığı görüşünde.
Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü'nün (OECD) 23 ülkede gerçekleştirdiği uluslararası bir araştırma, öğretmenlerin karşı karşıya bulunduğu sorunların boyutunu gözler önüne serdi. Araştırma, öğretmenlerin dörtte birinin okuldaki sorunlarla başa çıkamadıkları için ders saatlerinin en az yüzde 30'unu kaybettiklerini ortaya koydu. Karışık sınıflar, yeni ders teknikleri ve bilgi teknolojileri, rahatsızlık veren ve derse geç gelen öğrenciler, idari meseleler öğretmenlerin sorunlarının başında geliyor. ‘Etkin Öğretme ve Öğrenme Ortamı Oluşturma' başlığını taşıyan çalışmaya göre öğretmenler ve okul idarecileri yetersiz donanım ve eğitim konusunda çok az destek görmekten yakınıyor. Özellikle İtalya ve Meksika'daki okul idarecilerinin üçte birinden fazlasının kalifiye personel sıkıntısı çektiği belirtilen araştırma raporunda, öğretmenlerin sık sık derse gelmemesi, derse iyi hazırlanmamasının yanı sıra sınıflarda yaşanan gürültülerin bütün bir okulun ders görmesini engellediğine işaret ediyor. Kalifiye personel sıkıntısı çeken ülkeler arasında ise Türkiye yüzde 78'le diğer ülkeler arasında çok büyük bir açık arz ediyor.
Türkiye, Danimarka ve Slovenya'da öğretmenlerin dörtte birinin hiçbir şekilde meslek içi ilerleme eğitimi almadığı kaydedilen OECD raporunda, bir çok ülkede bu gibi eğitimlerin çok az sürdüğü belirtiliyor. Öğretmenlerin yüzde 13'ü ise performanslarından dolayı değerlendirmeye tabi tutulmamış. Öğretmenlerin öğrencilerin disiplinsizliğinden yakınmasının yanı sıra teşvik edilmemekten de şikayetçi olduğunu belirten uzmanlar, daha iyi ders verenlerin mükafatlandırılmamasının yol açtığı sorunlara da değiniyor. Söz konusu ülkelerde hizmet veren öğretmenlerin yüzde 70'inin kadın olduğunu ve yüzde 27'sinin 50 yaşın üzerinde olduğu kaydedilen rapor, 18 ayda hazırlanmış. Avustralya, Brezilya, İtalya, Avusturya, İspanya, Güney Kore ve Türkiye gibi ülkelerdeki durumu her ülkede bulunan 200 okul üzerinde çalışma yürüterek ortaya koyma amacıyla yapılan araştırmaya ABD, İngiltere, Fransa ve Almanya katılmadı.
18 Haziran 2009, Perşembe
FRANKFURT ZAMAN
Similar topics
» ÖĞRETMENLERE GÖRE ÖĞRETMENLERİN SORUNLARI
» PC de Performansı ve işleyişi etkileyen 10 büyük hatayı biliyor musunuz?
» PC de Performansı ve işleyişi etkileyen 10 büyük hatayı biliyor musunuz?
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz